حس و شکل دهی دوران پساکرونا

حس و شکل دهی دوران پساکرونا[1]

ترجمه: محمدحسین نشاطی - شرکت توسعه فولاد آلیاژی ایرانیان

 

ویروس کرونا (کووید-19) و سیاست های مهار با هدف کنترل آن، نحوه کار و مصارف ما را تغییر داده اند. تاریخ نشان می دهد که چنین تغییراتی همیشه موقتی نیستند - بحران­ ها می­ توانند اساساً باورها و رفتارهای ما را تغییر دهند. پس شرکت­ ها چگونه می­ توانند برای دنیای پسابحران، بجای پر کردن انبارها و انتظار برای بازگشت به گذشته، آماده شوند؟

     بیایید ابتدا بررسی کنیم چگونه نگرش­ ها و رفتارها توسط یک بحران عمیق اجتماعی شکل می­ گیرند. اختلالات عمده می ­توانند باعث ایجاد تغییر اساسی در نگرش ها و باورهای اجتماعی شوند، که زمینه را برای سیاست­ های جدید، روش های انجام کار و نیازها و رفتارهای مصرف کننده فراهم می سازند که برخی از آنها در بلند­مدت هم ماندگارند (شکل­1).

 

[1] - SENSING AND SHAPING THE POST-COVID ERA, Boston Consulting Group, April 3, 2020.

واژگان کلیدی