چگونه سناریوها می­ توانند به پیروزی شرکت­ها در نبرد با کووید-19 کمک کنند

چگونه سناریوها می­ توانند به پیروزی شرکت­ها در نبرد با کووید-19 کمک کنند[1]

ترجمه: محمدحسین نشاطی - شرکت توسعه فولاد آلیاژی ایرانیان

 

بحران کووید-19 آشکارا تأثیر چشمگیری بر جهان دارد، و مسیر آن در این مرحله غیرقابل پیش­بینی است. در نتیجه، عدم اطمینان مهیب در مورد آنچه پیش رو قرار دارد می­ تواند توانایی رهبران تجاری را در اتخاذ اقدام استراتژیک فلج کند. سیاست­ های عمومی - برای مثال از لحاظ مداخله های مالی، و تعیین زمان بازگشایی اقتصادهای محلی - اغلب مبهم است و دائماً مورد تجدید نظر قرار می گیرند. چه زمانی مردم برای از سرگیری زندگی عادی احساس ایمنی خواهند کرد؟ این امر چگونه روی عادات مصرفی آنها تأثیر خواهد گذاشت؟ آیا با افزایش شدت عواقب غیرمنتظره اقتصادی، ناآرامی های اجتماعی فوران خواهد کرد؟ پاسخ به این پرسش­ ها و موارد دیگر از بالاترین اهمیت برای محیط کسب و ­کار برخوردار است، اما آنها به میزان زیادی ناشناخته اند - ارائه پیش­بینی اساساً غیرممکن است.

     با این حال از عجز یک گزینه نیست. در واقع، اکنون اقدام، در طی بحران، سرنوشت ساز خواهد بود. تحلیل قبلی گروه مشاوره بوستون (BCG) نشان داد شرکت هایی که در اوایل بحران مالی سال 2008 تا 2009 به طور مثال شروع به واکنش و برقراری ارتباط با سرمایه ­گذاران کردند، به طور قابل توجهی عملکرد بهتری داشتند از شرکت­ هایی که منتظر بودند تا رکود به طور کامل بروز کند.

 

[1]- HOW SCENARIOS CAN HELP COMPANIES WIN THE COVID-19 BATTLE, Boston Consulting Group, April 23, 2020.

 

واژگان کلیدی